Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Halifax

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Računaš samo štamparoide na šestoj godini. Što je sa socijologijama, psihologijama, povijestima, informatici, statistici, uvodu u znanstveni rad - sve to drže oni. Ajmo nategnuti stvari i reći da je jedna recimo statistika potrebna, opet je drže oni, pa je opet beskorisna jer nemaju veze s tim. Plus što u šakama imaju i TLU. Vremenski oni imaju dobru godinu. Taman koliko fali za staž. Taman koliko ih nema vani, pa imaju staž unutar fakulteta. Ajmo ovako: anestezija i reanimatologija 3 ETCS boda, ekologija 5 ETCS bodova. Oni u studij javnog zdravstva trebaju, i to je to, pa neka izvoli tko voli, svakako je problem kojim se treba baviti. Ali ako je svugdje u svijetu to studij javnog zdravstva, a ne medicine, onda valjda ima logike i da budu kod nas. Za ostalo se slažem. Jest najočitiji problem i najviše boli.
  3. koprofag

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Ideja mog posta je bila da se skrene pažnja kako štampar nije najveći problem našeg faksa, koliko god svima bio mrzak. Prikazao sam i u brojkama to, evo još malo brojčica: od oko 1200 sati koliko je pretviđeno za 6.godinu, 320 otpada na štampar (tu sam uključio epidemiju, OZZ, Veliku, etiku, ekologiju i školsku). Čak i da sve to ukinete, opet nismo dobili puno, to je 12 tjedana nastave (ako ćemo biti pošteni, ni etika nije štamparovska). A vi si razmislite onda jel fkt andrija najveći krivac za sve loše na medicini. Osobno mislim da bi s rezanjem satinice trebalo krenuti od pretklinike.
  4. Today
  5. Nagini

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Mislim da se to nikada neće promijeniti. Nije to tako samo na medicini, to je tako i na svim drugim fakultetima - hoćeš od prava do ekonomije. To je problem na razini cijelog školstva, a počinje u osnovnoj gdje se znanje za peticu definira kao bubetanje što veće količine podataka i detalja. Jednostavno, ne znaju kako prenijeti znanje pa posežu za najučestalijom metodom eliminacije: detalji.
  6. Nagini

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Nastava iz anesteziologije traje jednako dugo kao i nastava iz zdravstvene ekologije, mislim da je na taj apsurd (i slične) Halifax mislila. Oftalmologiju ili sudsku nikako ne bih okarakterizirala kao beskorisne predmete. Štampar se uvijek ističe kao najveći problem zato što je to najuočljiviji problem, doslovno prvo što ti padne na pamet kad raspravljamo o uhljebima u medicini. To ima svatko tko na tjednoj bazi pročita naslovnice domaćih medija, nije ti za to potreban Štampar. Osim toga, dugovima i organizacijom se uopće ne bi trebali baviti liječnici već političari (odnosno pravnici), a liječnicima bi trebalo kolektivno zabraniti da se petljaju u istu... ali to je neka druga tema.
  7. Munja Zgb

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Mislim da je boljka svih predmeta sto je fokus na detaljima, rijetkim bolestima i pizdarijama. Crtanje aminokiselina ? Skrece li aretrija nakon 2cm ili 4 cm lijevo ili desno ? Fizika na 4.godini ? Interna-kolika je ucestalost hepatitisa B nakon transfuzije ? prastara knjiga iz TNZ-a ? Izdrkavanje raznih profesora sa svojim podrucjem interesa jer drugo ne poznaje ? I onda imas studente koji ne znaju sto je suma ,a sto stablo i gdje se suma uopce nalazi. A da ne spominjem kronicni manjak KVALITETNE prakse, a ne propedeutika gdje ni demos ne zna bas dobro, profesor ni ne zna da ti drzi nastavu i onda snađi se druže, a njemu/njome plaća ide.
  8. koprofag

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Pa izračunaj si sam ako mi ne vjeruješ, sveukupno u svih 6 godina na štampar otpada skoro 500 sati (ovdje nisam uračunao obiteljsku), a ukupna satnica na mefu je 6200 sati. Oftalma, sudska, med.genetika, palijativna, kl.prosuđivanja i rac.primjena lijekova po meni su jednako beskorisni predmeti kao i ekologija ili etika na 6.godini, da ne pričam o diplomskom... Ono što sam htio poručiti svojim postom je da štampar nije glavni problem našeg faksa, po meni je problem u ovom svemu prije 6.godine: pretklinika preduga i bespotrebna, klinika neučinkovita. Osobno mislim da je potrebno znanje iz svih apsekata medicine, od pretklinike do javnog zdravstva, time da bi najveći fokus trebao biti na klinici. BTW ne znam o kakvom koncenzusu pričaš, u zemlji u kojoj zdravstvo frca u dugovima, općenito je loša organizacija cijelog sustava, a ljudi umiru od preventabilnih bolesti, mislim da je barem osnovno znanje iz javnog zdravstva nužno.
  9. Cemu ovaj predmet ? Hahahh hvala onima koji su zapamtili i rijesili pitanja 😍
  10. snufflesPF

    Izborni predmeti- 4. godina

    Tko naleti na ovaj izborni kod Božine, evo vam riješen testić 2018./2019.
  11. Luksdeluks

    Prodajem imunologiju - Abbas

    Prodajem imunologiju Abbas - nova, nepodcrtavana. 300kn 098 693 763
  12. Halifax

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Ne mislim da na štamparoide otpada manje od 10% satnice. Na šestoj samo moduli nisu njihovi. Dok god bilo koji štamparoid traje od duže od esencijalnih kliničkih predmeta itekako se imamo pravo buniti. Imaju sigurno skoro cijelu jednu godinu. Čisto logički mi se čini, ali prije nego nekome kažeš da se jebe i da sere, trebao bi bar zbrojiti to za nas, tu satnicu. Ako vlada koncenzus praktički među studentima, a i kasnije liječnicima da je to beskorisno, onda je valjda beskorisno. Trebaš čuti mišljenje o dijelu postiplomskog koji se izvodi na Štamparu, što specijalizanti o tome misle. Može li se čuti nešto korisno? Pa sigurno da se može čuti nešto korisno, no na to idu dva pitanja: kome korisno (je li nužno za jednog doktora medicine vulgaris) i može li se umjesto toga čuti nešto korisnije? Ja mislim da se može to vrijeme puno bolje iskoristiti, na podebljavanje klinike. Sad razmisli: klinika kojoj će se baviti ima 2 godine nastave, ali bruto. Štamparoidi imaju jednu godinu. Alo. Ono čim bi se trebao baviti 2 godine, o štamparoidi 1 godinu. Kako to zvuči? To apsolutno ne oslobađa odgovornosti ambiciozne kliničare koji su i nositelji kliničke djelatnosti i nositelji nastave, a oboje ne mogu biti. Uz to rade još 10 poslova, od privatnih praksa do tečajeva i postdiplomskih. Ne mogu fizički stići držati nastavu studentima kako treba, niti im je to prioritet. Predavanja i seminare često održe forme radi, a na vježbama im vidiš samo leđa. Nemaju sankcije ako ne obave nastavu kako spada, a moraju je raditi radi titula i napredovanja. Na TLU ne treba trošiti riječi. Na pretklinici ima mjesta za redukciju nekih predmeta u korist klinike, prvenstveno mislim na pretkliniku koja se progurala i na 4. godinu kako kvaziklinika.
  13. Yesterday
  14. koprofag

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Jebo vas više štampar, na njega otpada manje od 10% ukupne satnice na medicini. Niti je cijela 6. štampar niti se najviše energije utroši na štampar na 6.godini. Mislim da se može svašta korisnog naučit na njemu ako se želi, jedino što bi ga malo rasporedio po godinama. Ono što želim poručiti je da štampar nije glavna boljka našeg fakulteta, koliko god smarao. Glavni problem ovog faksa je loša klinika, 4.godina još je i ok, al 5. je za kurac. Fali osnovnih praktičnih vještina, pretpostavljam da je to bila nit vodilja za uvođenje TLU-a, al eto, očito bi se trebalo poraditi na izvođenju te nastave (npr. TLU bi mogao biti platforma za sve vrste propedeutika i kliničkih vještina, ako to provodi kompetento osoblje). Pretkliniku bi se moglo komprimirat, po meni bi se dalo to stisnut u 2 godine uz određena rezanja i preslagivanja, a dosta toga bi se moglo pretvorit u izbornu nastavu. Nije ni staž bajan, al ipak te ufura u posao, bilo bi izvrsno da se inkorporira u zadnju godinu. Sretno s ikakvim promjenama :)
  15. Last week
  16. ~Sentinel~

    38 - EKG primjer

    49-ogodišnjak s dijabetesom i hipertenzijom dolazi na hitni prijem zbog bolova u prsima koji traju 6 sati. Na EKG-u su prisutne elevacije ST segmenta inferiorno te se pacijentu odmah u angiosali ugradi stent u desnu koronarku. ST elevacija se normalizira i bol u prsima prestane. Sljedeće jutro, ovom sada asimptomatičnom pacijentu se napravi EKG. EKG pokazuje pravilni ventrikularni ritam od 45/min. Postoji P val prije svakog QRS kompleksa. P valovi su pozitivni na odvodima I, II, aVF i V4-V6. Stoga je ovo sinusni ritam. Drugi pravovremeni ali neprovedeni P val se može vidjeti između svakog QRS kompleksa. Stoga, postoji stabilni normalni sinusni ritam frekvencije 90/min. P valovi koji se provode imaju stabilni PR interval 0.20 s. Trajanje QRS kompleksa je normalno (0.08 s) i os je normalna, između 0 i 90 stupnjeva (pozitivan QRS kompleks na odvodima I i aVF). QT/QTc intervali su normalni (420/360 ms). Primjećuje se slaba progresija R vala, koja je rezultat rotacije električne osi u smjeru kazaljke na satu, zamišljeno kao da se srce gleda ispod dijafragme. S rotacijom u smjeru kazaljke na satu, lijeve ventrikularne sile javljaju se kasnije na prekordijalnim odvodima. Primjećuju se i Q valovi na odvodima III i aVF, što je karakteristika inferiornog infarkta. Pojavljuju se i U valovi na odvodima V2-V4, oni su normalni. U slučaju akutnog infarkta miokarda, indikacije za privremeni pacemaker uključuju Mobitz II AV blok s obzirom na visoki rizik progresije u kompletni blok s escape ventrikularnim ritmom koji može biti nestabilan. Stoga, Razlika između Mobitza I i Mobitza II je klinički važna. S obzirom na to da je ovaj pacijent imao inferiorni infarkt, koji je često udružen s prolaznim abdormalnosti provođenja kroz AV čvor povezano s povišenim vagalnim tonusom ili upalom i/ili edemom oko AV čvora, može se pretpostaviti da je ovo Mobitz I i da će proći samo od sebe. U slučaju anteriornog infarkta miokarda, često postoji trajna šteta septumu i His-Purkinjeovu sustavu, što bi bilo povezano s Mobitzom II i trajnim oštećenjem provodnog sustava, s rizikom za kompletni blok i escape ventrikularni ritam. Jedini način da se utvrdi etiologija sa sigurnošću jest razvoj drugog uzorka tijekom monitoriranja. Stoga, ako se tijekom monitoriranja razvije uzorak tipičan za Mobitz I ili kompletni blok s escape junkcijskim ritmom, 2:1 AV blok bio bi zbog Mobitza I. Uzorak Mobitz II ili razvoj kompletnog bloka s ventrikularnim escape ritmom potvrdio bi da je 2:1 AV blok rezultat Mobitza II.
  17. sims

    komplet INTERNA

    Vrhovac zadnje izdanje, digitalna fotokopija u dva dijela (slike u boji), slabo podcrtan, očuvan - 170 kn Dubin - Brza interpretacija EKG, nepodcrtan, očuvan - 90 kn skripta u dva dijela, gotovo nepodcrtana, očuvana - 60 kn Antonin - Propedeutika interne medicine, nepodcrtana očuvana - 30 kn kompletna baza, većinom riješena - 70 kn sve skupa za 400 kn uz to poklanjam dodatne materijale javite se u inbox
  18. I am Batman

    Četvrta godina - iskustva i dojmovi

    Može netko napisati kakav je Reiner na usmenom? 🙂
  19. ~Sentinel~

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Džaba pričate kada nije moguce promijeniti nista. Ne mislim da je uopće moguće neke predmete ukinuti, ma koliko bizarni i beskorisni bili, a svime i tako upravljaju interesne skupine koje sigurno neće dopustiti da se stvari mijenjaju. Previse ljudi zaradjuje kruh na prelijevanju šupljeg u prazno, a onda to vraćaju naravno nekim drugim ustupcima onima koji im to omogućavaju. Oni koji bi vas mogli nešto naučiti, kliničari, su preopterećeni. Što su sami sebi dopustili naravno, ali nitko se neće odreći novaca zato što ne stigne odraditi posao, nije glup. Ukratko, uzdaj se u se i svoje kljuse, kao i svi, štrebetajte ono što vas traže, kasnije ćete se već nekako snaći. Dok se nešto promijeni proći će sigurno vaš radni vijek, sve prije toga bi bilo čudo u rangu ukazanja gospe.
  20. flagrate

    Mikrobi baza pitanja

    Pitanja s prvog roka 2018./2019. mikrobi-1.-mjesec-2019..docx
  21. Nagini

    Brucoši 2018/2019

    Ovako je bilo i kod nas. Osobno sam koristila Nettera i Gilroyja, pred kraj sam na poklon dobila i fotografski atlas Rohena pa sam uz njega spremala te zadnje tjedne anatomiju. Vrlo koristan atlas, barem je meni bio... sada kad gledam, izdvojila bih ga kao najboljeg iako ne znam koliko bi bio od pomoći studentima koji tek startaju.
  22. orinoco

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Možemo bacit pogled i na Rijeku, tj njihov studentski zbor koji je uspio (ili su u toku) reformiranja 6. godine + trude se oko pregovora s ministarstvom vezano uz sekundarijat.... Za to vrijeme naši idu po novinama 😄😄
  23. Pertinacia

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Anatomiju reducirat za 70%, izbacit fiziku, vecinu kemije koja se ponavlja iz srednje i odmah na prvu fiziologiju 6. Izbacit i kliniku iz nje na nizu godinu Na klinici smanjit satnicu predavanjima i seminarima i pojacat vjezbe Jos puno toga.
  24. Halifax

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Odvajanje štamparoida bi otvorilo prostora za neplaćeni staž cijelu šestu godinu. Isti princip kao staž, odabereš kliniku i ideš stažirati. Zar nisu to napravili slično i za "engleze"? Izborni predmeti bi trebali biti to što te usmjerava na znanost ili kliniku. Recimo, odabireš izborni "R basics" ili izborni "smjernice za zbrinjavanje fibrilacije atrija". Kad bolje promislim, svi bi izborni trebali biti neke smjernice, jer je to ono što fali na klinici. Pa da naučiš 20 smjernica za najčešća stanja od a do ž, nitko tada ne bi imao problem kada pođe raditi. TLU kao neuspjeli pokušaj patient-centered medicine bi trebalo reorganizirati u nastavu reanimacijskih algoritama, prva godina BLS preko ITLS-a pa dok ne dođeš na šestoj do ACLS-a. I uklopiti u to sve napredne metode iz algoritama, od lijekova do dišnog puta. I mogli bi ga voditi samo hitnjaci/anesteziolozi/kardiolozi. Diplomski bi mi trajao 6 godina. Mogao bi diplomirati samo ako nešto u tih 6 godina objaviš u cc časopisu kao prvi autor. 5% najgore ocijenjenih nastavnika te godine više ne bi bili nastavnici sljedeće godine. To su moje želje 😄
  25. Dr.Ago

    Brucoši 2018/2019

    Ja se baš i ne bi složio da većina uzme sobottu.. u mojoj grupi je svega par ljudi koristilo sobottu, vecina nas je imala nettera ili gilroya.. za topografiju mi je osobno bolji netter al za sustavnu anatomiju gilroy definitivno
  26. Cricky5

    Brucoši 2018/2019

    Hvalaa!
  27. odellka

    Kako biste reorganizirali nastavu na MEF Zg?

    Vjerujem da ako se pita bilo kojeg studenta odgovorit će u istom stilu (više prakse, manje Štampara, bolja organizacija itd). I ja sam također jedna od njih da ne ispadne da filozofiram za masu. 😄 Voljela bih samo nadodati kako bismo se mogli ugledati na fakseve izvan RH. Sigurno su dobri zato što su im sheme kurikuluma praktične za izvesti i nisu toliko zatupljujuće koliko i naše debele knjigice. Npr Harvard ima 2 smjera za medicinu: jedan znanstveni, drugi Pathway (čitaj za kliničara). Ta podjela ne postoji samo kod njih već ju sprovode mnoga sveučilišta. Smatram da smo prezatrpani nepotrebnim činjenicama i da bi ovakav način rada rasteretio studente. Nije baš da odlučuješ s 18. ili 19. god. hoćeš li biti pedijatar ili gerijatar, ali usmjeruješ se na put koji ti se više sviđa. Da ne govorim o tome kako im obavezni dio traje 4 godine, rade hrpu 'research projects'-a i da imaju 2/3 manje kolegija od nas (ali su im tih par osmišljeni za rad, snalaženje i logično zaključivanje, a ne blejanje u jednu točku na predavanju). Evo jedno skromno mišljenje, nadam se da sam nekome depolarizirala par sinaptičkih pukotina! Eto i izvora: https://meded.hms.harvard.edu/admissions-curriculum
  28. diazepamium

    Brucoši 2018/2019

    Koji god želiš. Svaki ima svoje mane i svoje vrline. Većina nekako uzme Sobottu jer ga najviše ljudi i kupi. Ali imaš i Nettera (prekrasne slike!) i Gilroya koji nisu ni u kojem slučaju lošiji od Sobotte. Onaj koji najbolje paše tvom načinu učenja je tvoj izbor.
  29. Cricky5

    Brucoši 2018/2019

    Koji je atlas najbolje koristit iz anatomije ?
  1. Load more activity
×

Important Information

Terms of Use We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.