Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/16/19 in all areas

  1. 4 points
    STANIČNA I MOLEKULARNA IMUNOLOGIJA 2018..pdf
  2. 2 points
    Anatomiju reducirat za 70%, izbacit fiziku, vecinu kemije koja se ponavlja iz srednje i odmah na prvu fiziologiju 6. Izbacit i kliniku iz nje na nizu godinu Na klinici smanjit satnicu predavanjima i seminarima i pojacat vjezbe Jos puno toga.
  3. 2 points
    Baciti studente među pacijente od prvog dana faksa. Da onaj TLU liči na nešto, jer da liči ne bi bilo tako. Dođeš na treću godinu i 2/3 studenata ne zna izmjeriti tlak kako spada. Uči se to kao na TLUu, ali nitko ne provjerava na tom ispitu jesi li ti doista izmjerio taj tlak, odjednom svi imaju tlak 120/80. Ne tretirati cijelu generaciju kao buduće znanstevnike jer će se 8 pojedinaca naći u tim vodama, dok će ostalih 290 biti kliničari. Za to postoje izborni predmeti na kojima možeš naučiti to što želiš.
  4. 2 points
    kako je P1 za tjedan dana, i vjerojatno se sada čupa kosa vezano za to koje lekcije učiti a koje zanemarit evo savjeta: prema prošlogodišnjem p1 u siječnju i u svibnju učite srce i pluća. ako ste ostale stvari ofrlje pročitali a ova 2 poglavlja naučili - prošli ste. također 6.poglavlje u knjizi - genetičke bolesti vezane za djetinjstvo, ako nemate vremena preskočite, i 10.poglavlje glava - minimalno stvarno minimalno pitanja je bilo iz tog poglavlja. (da bi stvar bila bolja ta 2 poglavlja su i u pitanjima za usmeni minimalno zastupljena tako da ako to sad ne naučite, neće vam ni trebati.
  5. 2 points
    Pozdrav, evo malo savjeta za patologiju od nekoga tko ju je položio ovo ljeto. Predmet imate jednom tjedno seminare i vježbe koji se održavaju uvijek s vašim voditeljem seminara i generalno traju kraće nego službeno. Proziva se i trebate biti tamo, ali kod nekih profesora kad vas nema i to iskolokvirate - možete ponovno izostati (tolerira se jedan nekolokviran dolazak do p1, i jedan nekolokviran dolazak do p2). Osim toga imate jedno predavanje tjedno od 45 minuta gdje proziva samo Krušlin, koji se ove godine pojavio ukupno 2 puta, nedovoljno da zaista dolazite na predavanja. Na predavanjima se treba potpisati, ali dosta vam je da dođe jedna osoba i potpiše vas 10, nitko ne broji. Imate pravo na 6 izostanaka s predavanja (nisam sigurna je li 6 izostanaka u prvom semestru, i 6 izostanaka u drugom ili 6 ukupno). Više od tih dopuštenih izostanaka s predavanja kolokvirate. U siječnju imate P1 pismeni kolokvij za kojeg se zapisuje kod tajnice jer zašto bi mijenjali način koji funkcionira, kada prođete pismeni iz P1 ide praktični ispit kojeg bi bilo super da odradite u tom roku i ne otežete, ali ako i ne odradite to tada ima sljedeći rok u ožujku i još jedan u svibnju i još uvijek stignete izaći na prvi rok iz patologije što bi trebao biti cilj. Tu prije p1 imate i obdukcijske vježbe, nemojte ići na sestre milosrdnice ako ne želite gledati film, i na šalatu ako se ne želite stvarno jako dosađivati. Na rebru možda bude obdukcije što je zanimljivo za vidjeti.Na obdukcijske vježbe morate doći, budite tamo na vrijeme, nemojte izgubiti papir i nemojte se žaliti što morate bit tamo - to nikome ne pomaže. Nakon pismenog iz p2 imate praktični iz p2 i onda usmeni (ove godine je usmeni bio 2 ili 3 dana nakon pismenog i praktičnog tako da stignete ponoviti p1). ii onda ste gotovi! e sad, kako se to zapravo radi i kako su to odradili drugi: Patologija je kraljica 3.godine, knjiga ima više stranica nego što na početku izgleda i generalno treba znati sve. Naravno da nećete to sve zapamititi, ali učiti treba da pokušate zapamtiti baš sve jer su pismeni veliki veliki detalji, a usmeni hrpa glupih podjela koje se zaborave instantno ako niste ih ponovili unazad 3 dana, a često i tada. To je predmet kojem bez grižnje savjesti posvetite većinu svog učenja. P1 se stigne paralelno s mikrobima, a tijekom P2 je puno ljudi izbacilo sve ostalo i radilo samo to - i nisu se zeznuli. Patologija traje cijelu godinu, na seminarima što se pita se pita - kako kod koga ali kod velike većine ne trebate biti spremni (što je problem, spremite se!) . Patologija je longitudinalni predmet koji će vam sjesti tek kad 10 puta ozbiljno pročitate cijelu knjigu - i to je zapravo njen najveći problem. Najvažnija lekcija koju sam naučila ove godine je: svaki sljedeći rok je teži. To vrijedi i za pismene i za usmene i za svaki kolegij. Prvi rok je uvijek, ali uvijek najlakši. Kod patologije je svakako bilo tako. P1 koji su piše krajem siječnja su prošli gotovo svi koji su izašli, rok je bio smiješno lagan. Ja sam dobila 2 kao i nekoliko mojih kolega i svi koji su dobili 2 ili 3 su rekli: 'ja ovo apsolutno nisam znao' tako da izađite na taj rok ne mogu to dovoljno naglasiti. 2 tjedna prije tog roka ja nisam otvorila knjigu iz patologije i svejedno sam prošla na temelju toga što sam naučila kroz 10. i 12. mjesec.znači izađite, ako padnete bar znate gdje ste. isto tako, mantra 3.i svake sljedeće godine: BAZA, BAZA, BAZA. na prvoj i drugoj godini od baza nema nikakve koristi. sada se to mijenja. nemojte se izvlačiti i pričati standardne gluposti stila 'više ću naučiti ako još jednom pročitam lekciju nego ako prođem bazu'. ne nećeš. ako posvetiš 2 dana pred ispit bazi naučit ćeš hrpu glupih informacija koje si preskočio, a koje ćeš na testu moći riješiti bez razmišljanja i zaraditi besplatne bodove. ne preskači bazu. molim te. isto tako, ne odbijajte ocjene iz patologije molim vas. nemojte ne izaći na pismeni ili praktični ili usmeni s idejom 'mogu ja to bolje naučiti' - da možeš, ali nisi i sad je gotovo. sljedeći rok će bit teži, do sljedećeg roka bi trebao učiti druge stvari, ne oslanjajte se na 'ima rokova' jer što se tiče patologije - nema rokova. ove godine nam nisu dali ponovno pisati pismeni iz P1 u ožujku i to je zeznulo jako puno ljudi jer su tek imali P1 u svibnju. ljudi koji su dali P1 u svibnju nisu stigli dati patologiju u lipnju - nemojte si to raditi. izađite na p1 u siječnju. please. ima predmeta za nabijanje prosjeka, ako je to ono što želite, ali patologija nije jedan od njih. ako ćemo pričati vremenski, p1 se dao sa 5 tjedana učenja, premda su petice bile bliže 10 tjedana učenja. p2 je već druga priča, p2 se dao sa 6,7 tjedana učenja ako ste se polomili i učili od jutra do sutra i idu vam pismeni i prošli ste bazu od početka do kraja i bio je prvi rok pa nije bilo teško. p2 stvarno pročitajte sto puta i to koncentrirano. zalijepite si u glavu to gradivo i bok. bilo bi super da p2 učite kako ide nastava i konstantno ponavljate sve. i naravno - cijeli svibanj instantno ostavite patologiji. ako radite za praktični paralelno s gradivom to zvuči izvrsno, premda znam malo ljudi koje je to radilo jer se stalno utrkuješ s vremenom. u svakom slučaju za taj praktični ima sve na perpetuumu i to se stigne u 2 dana lagano zapamtiti, pogotovo jer ste na praktičnom za p1 skužili kako to sve funkcionira. skinite si program za praktični, nema nijednog razloga da idete na mikroskopiranje - sve je u programu, i možete to raditi uz kavu i pizzu u 2 ujutro - dvostruki zgoditak. i za kraj usmeni. ja ne znam nikoga tko je ponavljao p1 prije nego je izašao na p2 a da je prošao p2. idite jednu po jednu stvar. ako ste dali pismeni p1 i praktični, koliko god mislite da nemate pojma, ne brinite. radite p2 i prođite pismeni i praktični i onda počnite razmišljati o usmenom. kad prođete p2 zapravo vidite koja ste bebica bili kad ste učili p1 i mislili da shvaćate što se događa. kad prođeš p2, razumiješ p1. p1 za usmeni ponovite po skripti po pitanjima s kartica na lmsu (svi pitaju iz toga na usmenom). čini se nemoguće to ponoviti u taj jedan i pol ili 2 dana ali oko 150 ljudi je to izvelo ove godine na prvom roku, pa eto vjerujem da možeš i ti 🙂 taj usmeni je meni na kraju bio dosta lagan, bio je prvi rok i kao što sam rekla već 5 puta -profesori svi imaju u glavi 'ovo je prvi rok' tako da ne brinite se, puno nas se izvlačilo na tom usmenom pa smo prošli. i da, za kraj. ne prelazite na druge predmete dok ne date patologiju i ni ne pomišljajte je ostavit za jesen!! kad se ovaj div položi - lakše se diše i klinika je puno puno bliže. samo hrabro i sretno!
  6. 1 point
    U zadnje vrijeme po novinama vidim da studenti izjavljuju da nisu spremni za rad nakon fakulteta, da im je nužan staž da bi bili spremni, iz čega proizlazi da smatraju da medicinski fakultet nije sposoban osposobiti doktora medicine vulgaris koji bi, za početak, radio u ordinacijama obiteljske medicine ili u kolima HMP. Zanima me, što mislite, što bi se trebalo promijeniti na medicinskim fakultetima, govorim prvenstveno o Zagrebu jer mi je njihov sustav poznat, da bi jedan student, nakon završetka fakulteta, bio spreman za rad u primarnoj? P.S. Osobno smatram staž beskorisnim, jako malo ljudi profitira na stažu, i do sada je bio pogrešno koncipiran i ovisio o entuzijazmu pojedinca, možda malo više nego na fakultetu jer na stažu dođe do neke svijesti da se moraju početi učiti stvari za život, a ne za ocjene.
  7. 1 point
    fizika medicinske dijagnostike testovi.pdf
  8. 1 point
    Ovako je bilo i kod nas. Osobno sam koristila Nettera i Gilroyja, pred kraj sam na poklon dobila i fotografski atlas Rohena pa sam uz njega spremala te zadnje tjedne anatomiju. Vrlo koristan atlas, barem je meni bio... sada kad gledam, izdvojila bih ga kao najboljeg iako ne znam koliko bi bio od pomoći studentima koji tek startaju.
  9. 1 point
    Odvajanje štamparoida bi otvorilo prostora za neplaćeni staž cijelu šestu godinu. Isti princip kao staž, odabereš kliniku i ideš stažirati. Zar nisu to napravili slično i za "engleze"? Izborni predmeti bi trebali biti to što te usmjerava na znanost ili kliniku. Recimo, odabireš izborni "R basics" ili izborni "smjernice za zbrinjavanje fibrilacije atrija". Kad bolje promislim, svi bi izborni trebali biti neke smjernice, jer je to ono što fali na klinici. Pa da naučiš 20 smjernica za najčešća stanja od a do ž, nitko tada ne bi imao problem kada pođe raditi. TLU kao neuspjeli pokušaj patient-centered medicine bi trebalo reorganizirati u nastavu reanimacijskih algoritama, prva godina BLS preko ITLS-a pa dok ne dođeš na šestoj do ACLS-a. I uklopiti u to sve napredne metode iz algoritama, od lijekova do dišnog puta. I mogli bi ga voditi samo hitnjaci/anesteziolozi/kardiolozi. Diplomski bi mi trajao 6 godina. Mogao bi diplomirati samo ako nešto u tih 6 godina objaviš u cc časopisu kao prvi autor. 5% najgore ocijenjenih nastavnika te godine više ne bi bili nastavnici sljedeće godine. To su moje želje 😄
  10. 1 point
    Ja se baš i ne bi složio da većina uzme sobottu.. u mojoj grupi je svega par ljudi koristilo sobottu, vecina nas je imala nettera ili gilroya.. za topografiju mi je osobno bolji netter al za sustavnu anatomiju gilroy definitivno
  11. 1 point
    Šteta za TLU. Mislim da je to dobra ideja, ali katastrofalno provedena u djelo. Odlična ideja. OK, imaš pravo. Staž bi svakom liječniku trebao osigurati minimum minimuma, neke osnovne vještine... pa ako netko želi više, može. Osobno, ne bih dirala pretkliniku previše osim što bih maknula Štampar i možda reformirala TLU da to bude koristan kolegij za taj prvi dio studija. Mislim da je reforma najpotrebnija na klinici... maknuti Štampar, podebljati vrijeme (vježbe) provedeno s pacijentima i reformirati trajanje pojedinih kolegija, neki jednostavno traju predugo - a nisu toliko važni. Ali najiskrenije... i uz reforme, ne bih micala staž. Reformirala bih staž, svakako, ali ne bih ga micala. Jednostavno ne vjerujem da se staž može nadoknaditi nastavom tijekom studija. Anestezija traje tri tjedna, ali ne bih rekla da se kvaliteta nastave drastično poboljšala u odnosu na prethodne godine.
  12. 1 point
    Što se tiče promjene nastave, tražilo se par generacija unazad i svaka generacija upućuje, recimo prema katedri za fiziologiju. Banfić svake godine samo pospremi KONKRETNI prijedlog (prije par godina su čak osmislili cijeli NOVI IZVEDBENI PLAN) u ladicu i zaboravi na to. (ili misliš samo na kliniku?)
  13. 1 point
    Samo da dodam još nešto: na jednom kongresu iz anesteziologije i intenzivne medicine prije 2 godine bio je prisutan prodekan, neću ga imenovati, i kada su tamo bili prisutni svi valjda šefovi klinika, rekao je u kratkom govoru da vidi da je interes studenata velik. Osim toga, nastava iz anesteziologije je mjesto gdje bi se trebala naučiti osnovna vještina, zbrinjavanje dišnog puta. Bilo kako bilo, rekao je da će se založiti za to da te esencijalne vještine dobiju svoje mjesto u nastavi. Samo za primjer, nastava iz anesteziologije, ako me pamćenje dobro služi, traje 2 tjedna. Zdravstvena ekologija traje 3 tjedna. Je li se što promijenilo u ove dvije godine? Je li se založio? Nakon dvije godine, je li se nešto promijenilo među studentima po pitanju poznavanja zbrinjavanja dišnog puta?
  14. 1 point
    Možeš se pokušati prebaciti najranije nakon prve godine, a najkasnije nakon treće godine. Prebacivanje prije nije bilo problem, ali zadnjih godina navodno i ne ide tako lako i dosta ljudi odbijaju. Nemoj se oslanjati na ocjene. Većina kandidata, koja ozbiljno cilja na medicinu, ima odlične ocjene. Osim toga, ocjene nose najmanji broj bodova. Matura je presudna i to bi valjalo napisati što bolje.
  15. 1 point
    Sad mi kažeš. Za vrijeme pisanja i registriranja ovdje uptodate je mogao biti u mojim rukama. Usput cuj kak je ovo dobro:
  16. 1 point
    Patologija - baza.pdf Patologija - testovi sa seminara.zip Patologija_testovi.zip
  17. 1 point
    Pozdrav, studentica sam četvrte godine i prepisala bih vam radnu iz patofize za 200kn normalnim rukopisom. Javite se u poruke, budemo se dodali na fejsu i donesem vam svoju radnu da je vidite, sve se dogovorimo. ✌🏼
  18. 1 point
    Prezentacije iz mkbk2, 2018/2019 3-Reakcije_I_i_II_faze.pdf AMINOKISELINE KAO PRETEČE_2018_za LMS(1).pdf AMINOKISELINE KAO PRETEČE_2018_za LMS.pdf Biosinteza AK. Pretvorba AK u specificne produkte(1).pdf Biosinteza AK. Pretvorba AK u specificne produkte.pdf Biosinteza neesencijalnih ak i pretvorba u specifične produkte (Cvijanović)(1).pdf Biosinteza neesencijalnih ak i pretvorba u specifične produkte (Cvijanović).pdf E_K_2018_LMS.pdf Eritrociti i leukociti Sertić J 2017 predavanje.pdf GLIKOLIZA I GLUKONEOGENEZA_2018_za LMS.pdf hormoni - sinteza i način djelovanja_2018_za LMS.pdf KMJ CLK 2018-2019 LMS.pdf KMJ-Glikoliza 2018-2019 LMS.pdf KMJ-Glukoneogeneza 2018-2019 LMS.pdf KMJ-Respiracijski lanac 2018-2019_za LMS(1).pdf Ksenobiotici -Jasna.pdf lipoproteini_DP(1).pdf lipoproteini_DP(2).pdf lipoproteini_DP.pdf METAB_SLOZENIH LIPIDA_PRED_modif-10-2017_FIN_ZVukelic.pdf Metabolizam glikogena (Cvijanović) 2018.pdf Metabolizam purina i pirimidina 2018.pdf Metabolizam purinskih i pirimidinskih baza 2018.pdf Metabolizam purinskih i pirimidinskih nukleotida (Damjanović).pdf Metabolizam sfingolipida_DFabris_2018.pdf MKBK II - Biokemija prehrane_ID.pdf Oksidacija masnih kiselina za LMS.pdf Oksidacija MK_Ketogeneza _2019_LMS_.pdf P3 Bioenergetika - Respiracijski lanac i oksidacijska fosforilacija.ppt P13, 14 PREHRANA+VITAMINI, MINERALI.ppt Porfirini i žučne boje (Cvijanović).pdf Porfirini i žučne boje (Damjanović).pdf PPP1-lmss.pdf pregled metabolizma lipida_SP(2).pdf Pregled metabolizma ugljikohidrata_2017 I-turnus-LMS.pdf Prehrana - vitamini i minerali, Sertić J. 2017-2018..pdf PRIJENOS I POHRANA LIPIDA _2019_LMS.pdf Probava-lipida_i_LIPOPROTEINI__Sem_ZVukelic_2018(1).pdf Put pentoza fosfata. Metabolizam fruktoze, galaktoze i glukuronske kiseline. SP_2018_19.pdf Razgradnja aminokiselina. Ciklus uree (Cvijanovic) 2018.pdf Razgradnja aminokiselina. Ciklus uree (Damjanović).pdf Razgradnja aminokiselina. Ciklus Uree.pdf raznolikost endokrinog sustava-predavanje_2018.pdf Regulacije enzimske aktivnosti 2016.pdf Resp lanac i oksidacijska fosforilacija 2018 Pasalic.pdf SFINGOLIPIDI_METAB+ULOGA+BOLESTI_Sem_ZV_10-2018_LMS-v3(1).pdf Sinteza i izlučivanje kolesterola (Damjanović) 2018..pdf Sinteza masnih kiselina - za LMS(1).pdf Sinteza masnih kiselina - za LMS.pdf sinteza masnih kiselina_ eikozanoidi_2019_lms(1).pdf Slobodni radikali oksidativni stres [Compatibility Mode].pdf STANICNA SIGNALIZACIJA_za LMS.pdf Uvod u metabolizam i temeljna načela regulacije.pdf
  19. 1 point
    Dolanski je pustila dečka koji nije znao nabrojat četiri osnovne vrste sila, dok je mene rušila na nekoj formuli vezanoj za zvuk (zadnje pitanje). To dovoljno govori o fizici na ovom faksu,
  20. 1 point
    Zdravstvena ekologija i medicina rada - skripta.pdf
  21. 1 point
    Pozdrav :), vidim da jos nije vracena tema dentalna medicina, pa evo nesto i za nas stomiće😅
  22. 1 point
    Još malo gubljenja vremena fizika ostalo.pdf
  23. 1 point
    U prilogu su dvije baze pitanja, ako nađem još neku, uploadam ju! 🙂 TNZ mischung Æaæa.pdf TNZ-pitanja.pdf
  24. 1 point
    Isti dokument, samo s više-manje označenim odgovorima. fizika baza rijesena.pdf
  25. 1 point
    2003., osmo izdanje. Pedijatrija-Dusko-Mardesic-2013.pdf
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

Terms of Use We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.