Jump to content

tomi330

Members
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

tomi330 last won the day on May 23

tomi330 had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

Recent Profile Visitors

123 profile views
  1. 1) Na neki nacin odvojit posao klinicira i mentora studentima na klinici. Ne moze neko ko ima 50 pacijenata dnevno jos imat volje zelje snage da objasni jadnom studentu zasto je ovo akutni koronarni a ne upala interkostalnog misica. Znam da je ovo prakticki nemoguce zbog manjka radne snage al eto. Kad bi netko na klinickim godinama dobivao placu samo i jedino preko nekog oblika validacije nastave , potrudio bi se on i to jos kako. 2) Ne moze svaki doktor koji zeli dobit titule dr sc doc whatever bit netko tko moze bit i ucitelj. Peta sam godina i do sad sam upoznao mozda 10 dobrih ucitelja. Svi ostali drze vjezbe tako sto prepricavaju zasto nastaje neka bolest i sve ono sto o toj istoj bolesti pise u knjizi koju cu tako i tako morat procitat. Jednako je i na seminarima. Najbolji seminari konkretno iz interne su mi bili oni case reportovi koje si morao sam razmisljat sta bi napravio i sta je sve u dif.dg. Neka docent ili profesor postane netko ko se bavi znanstvenim radom a ne tako sto "predaje" na fakultetu. 3) Predavanja kao vrstu nastave ukinut. Pretpostavljam da je zbog Bologne obavezna u nekom postotku ali ja iskreno na predavanju koje traje sat i pol a nisam se doma pripremio ( jer pod a) ucim za neki kolokvij iz drugog predmeta za vrijeme neturnusne nastave b) Predavanja su grupirana na klinici tako da se dnevno obavi i 100 strana neke knjige c) zelim radit u studentskom zivotu i nesto drugo doli bit spreman na predavanjima d) Znam da se ispiti slazu po knjigama pa na predavanjima necu nista sto ne pise u knjigama a bit ce u ispitu naucit e) Vjerojatno cu slusat o znanstvenim radovima i statistici , vrijedanju studenata kako smo losi glupi najgore , politici 4) Seminare postaviti da budu korisni. Da ne bude prepricavanje i prepisivanje knjige nego da nas uce razmisljanju. Npr ako je tema akutni pankreatitis. Da na seminaru ne bude definicija simptomi primarni nego da bude DIF.DG. DIF.DG. DIF.DG DIF.DG ---- osobno smatram da je jedini razlog straha mladih doktora taj sta ne znaju dif.dg. Kakva je korist sjedenja sat i pol ako to isto ces morat procitat markirat naucit iz knjige. Osobno sam prosao evo vec petu godinu nastave tako da sam zapisivao mozda ukupno na 20 seminara / predavanja i to vecinom na prve dvije godine kad sam bio mlad i glup. A prosjek mi je takav da sam u 10% najboljih na godini. Tako da mislim da to govori koliko su bitna takva i predavanja i seminari. Znam da cete sad rec da nisu svi isti. Al jesu. Nitko ziv tko je upisao medicinu nije toliko glup da ne bi sve to mogao i sam skuzit. Eventualno eventualno u nekim sitnim detaljima mozda imunologiju i fiziologiju. U sitnim detaljima. Jos jednom DIFERENCIJALNA DIJAGNOZA 5) Vjezbe u klinckim predmetima - ovakve kakve jesu da mi uzimamo anamnezu cijelo vrijeme nema koristi. Neka se vjezbe sloze tako da npr. 25 % vremena uzimamo anamnezu da se upoznamo s posebnim pitanjima u anamnezi za taj predmet. Neka 25 % bude uzimanje statusa. ALI NEKA NEKI DOKTOR STVARNO POKAZE CIJELI STATUS. Zasto nebi mi studenti glumili pacijenta tom voditelju vjezbi pa neka na nama pokaze sta bi napravio kada bi mu mi dosli s nekim simptomima. Zasto?? Na nastavi konkretno iz neurologije vidio sam tocno 0 neuroloskih pregleda. Hod i reflexe i kreten moze zapamtit. Ali da to radimo medusobno bilo bi puno bolje i zapamtljivije. Demonstratori kao neki oblik staža u kojem taj demos uci mlađe studente mozda ne bi bila losa ideja. Npr kad dodes na sestu godinu vec znas sta bi htio bit. Neka onda ti studenti budu " demonstratori" na tim predmetima koje bi htjeli specijalizirat. I neka to bude kao neki dio staža uz obavezan dio na hitnoj i jos nekim predmetima ( nemam dovoljno iskustva , peta sam godina). Trecih 25 % vjezbi bi napravio tako da budemo upoznati sa smjernicama o lijecenju najcescih (NAJCESCIH) bolesti i njihoj dif.dg -- Npr ako smo tjedan dana na infektima na odjelu plucnih bolesti. Neka 2 dana ucimo samo anamenzu i status. Treci dan ucimo smjernice i terapiju. Mozda cak i cetvrti dan. a peti tj zadnjih 20 / 25 % neka se napravi da mi budemo kao doktori. Znaci ideja je da pacijent ude kod voditelja vjezbe. Voditelj uzme anamnezu. Tu anamnezu si zapisu i studenti. Nakon toga studenti izlaze van iz ordinacije i zapise / razmisle o dif.dg. Svaki student neka zapise svoje dif.dg. i neka razmisli sto bi napravio dalje. Nakon sto je doktor gotov s pacijentom , pacijent izlazi , ulaze studenti i pricaju doktoru ne svoje dif,dg nego ono sto bi pregledali, uputili na neku radiolosku pretragu ili neku mikrobiolosku pretragu itd... Tada im doktor / demos kazu sta su vidjeli u statusu ili u nekoj od tih predlozenih metoda. Tada se studenti medusobno dogovaraju sta je konacna dijagnoza i kazu to doktoru. Tada im doktor objasni zasto to je ili nije. Svaki student bi mogao imat tako svojeg pacijenta. I to bi bio kao neka vrsta kolokvija za taj odjel na tom predmetu. Naravno da bi to funkcioniralo moramo imat kvalitetne seminare di cemo cak nesto i naucit a ne cim pred / seminar krene , hop prvi slajd povijest hipokrat sokrat i odma zaspes 6) Sto se tice klinckih vjestina ( nisam dovoljno iskusan) mislim da ih je dovoljno na faksu. Mi kao doktori cemo u principu radit jako malo manualnog posla. To ce vecinom radit sestre i tehnicari. Osim na hitnoj sto misim da bi se onda trebalo naucit na nastavi iz hitne. Mjerenje tlaka pulsa slusanje srca , dijabetes ne znam ima li jos nesto ekstra sta doktor radi ovako. Injekcije skoro uvijek su davale sestre. Eventualno neke preciznije metoda aka lumbalna punkcija itd. Ali misljenja sam da ni jedan doktor bez specke nece radit u svojoj obiteljskoj medicini lum.punkciju ili izrezivanje madeza. Tako da sve te klincike vjestine se nauce kroz specijalizaciju koja ti treba. Time je TLU kao predmet jako dobar. Jer ne ide u prevelike detalje. 7) Staž kao takav ne moze nikome naskodit ali mislim da i nema prevelike koristi. Dok god ti nemas zivot pacijenta u svojim rukama objesi ti macku o rep slusanje starijih doktora. Naravno uhodavanje u sustav , pisanje recepta, rad sa sestrama. To je drugi kraj price. Ali mislim da staz nije ono sto velika vecina studenata misli da je. 8 ) Jedina pomoc od literature od strana profesora je bio papir na infektima gdje pise tocno 4 smjernice za anamnezu infektolosku. Na internoj ravno 0 papira. Zasto nam profesori nebi svaki pomagao dajuci nam nekakve "papire". Npr ako smo na pulmologiji zasto ne dobijemo na papiru napisanu dif.dg zasjenjena na plucima. Ili recimo algoritam smjernica za terapiju pneumonija. Zasto ne dobivamo nista?? Zasto godina dode 9000 a od tih 9000 mi dobijemo powerpoint prezentaciju. Zasto jedni mikrobi ne bi napravili barem tablicu nekih antibiotika i uzrocnika. Tj koji dajemo kad. Nego mi ucimo postotke kad je koja bakterija rezistentna. Napisi mi antibiotik koji bi dao prvi. Koji bio da drugi. itd... Zadnje stvari koje smo dobivali na ovom faksu od strane osoba su bile eto ne sjecam se. Mozda na anatomiji one brosure ili upute. Mozda ih je bilo jos. Eto npr. derma. Zasto mi ucimo dermu cjelovito -- ucimo sve infektivne zajedno , sve alergijske. Zasto nebi ucili to kao papula moze bit to to i to. Makula .. Plak. Ili papula na prsima to to i to. papula na potkoljenici to to i to. Ne. Mi ucimo o 2194701395712097 vrsta psorijaze koje se u terapiji ne razlikuju znacajno. Ne kazem da nije korisno znat te razlike ali mi izademo s ocjenom 5 a susjed da nas pita sta mi je ovo na kozi necemo znat nabrojat 3 stvari. 9) OCJENE- o ovoj temi bi se dalo napisat biblija. Trebaju li ili ne? iskreno mislim da je odgovor NE. Ili barem ne na klinici gdje su pismeni baze ili ih ni nema. Usmeni je uvijek 80 % srece. Da li ce te pitat akutni koronarni ili plucnu emboliju na ekgu. Pa sad ako si naucio i pogodilo te pitanje 5. Ako nisi naucio ( ili nisi fizicki stigo ponovit u zadnjih dan dva - jer se fizicki ne stignu ponovit svi detalji) dobis 4 ili 3. Po meni usmeni bi trebao izgledat na nacin da svaki student dobije ista pitanja. Npr ako odgovaras neurologiju neka svaki student dobije Npr mijastenija , multipla , parkinson , cvi , traume, osnovni tumori itd. Ali neka budu ona najbitnija. To je odmah znak da je osoba zasluzila prolaz jer je naucila cilj te nastave. Mi nakon kolegija neurolgoije necemo bit neurolozi isti tren ali bi trebali znat te najosnovnije da nas usred noci probudis. Ali mi to nazalost ne znamo zasto? jer po meni ucimo gluposti koje mi kao neneurolozi necemo ni dijagnosticirat bez pomoci specijaliziranog neurologa niti lijecit. Tako da koja je korist od teorijskog znanja ( koje traje tocno do trenutka upisivanja ocjene u index) o nekoj rijetkoj neuroloskoj bolesti. Znam da dosta spominjem neurologiju i infetke ali u globalu to su mi dva jako draga predemeta. Nemam nista protiv njih samih. Sto se tice interne nju bi raspodijelio na vise ispita sa opet jednako tako osnovnim pitanjima. Samo ocjenjivanje bi trebalo jos malo doradit. Nemam ideju provedenu do kraja. 10 ) Preveliki je naglasak na detaljima etiologije a premalo na terapiju. Npr pneumokok otpusta neki vrag .... tri stranice teksta u kojem se opisuje taj vrag koji se i pita (patofiziologija za koju ne kazem da je lose znat, ali ne za svakog pogotovo ne obiteljskog doktora) ... i uzrokuje pneumoniju. Tek na kraju tog ogromnog teksta dolazi terapija koju ti se nakon tolko etioloskih i patofizioloskih detalja vise neda ni citat a kamoli pamtit. Naravno to iziskuje puno vise truda ali i dalje mislim da se terapija (koja je obicno na krajevima poglavlja) najlosije nauci od svega. Nije ni lose sto ima patofiziologije u knjizi , neka i treba to je ipak knjiga ne prirucnik , ali mislim da bi na ispitu se trebalo vise koncentrirat na terapiju. Eto ja sam do sad ucio sve iz knjiga i vise sam se koncentrirao na te detalje kako bi bolje prosao ispit ( citaj : dobio bolju ocjenu) a ne kako bi nesto naucio. Eto to su stvari koje meni smetaju a trenutno mi padaju na pamet. Oprostite na svim gramatickim greskama. I dont give a ... za njih. Ima tu jos mnogo mnogo. Pretkliniku bolje da ne spominjem pogotovo prvu godinu koja je 99 % beskorisna i gubitak godine dana zivota. T.V. Student
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.